• All
  • Blog
  • Uncategorized @ro
reward program

Retailerii sunt punctul critic de legatura dintre brandul tau si clientul final.

Oricat de bine gandit ar fi un produs sau cat de bun este, aproape ca nu conteza daca el nu este disponibil la momentul potrivit si in locatiile care conteaza. Trainuirea personalului din magazine inca mai este o practica ce functioneaza, dar cu toata rotatia personalului din retail din ultima vreme, nu poti sustine o strategie de motivare pe termen lung. In plus, cu cat reteaua de retaileri este mai complexa, cu atat devine mai dificil de sustinut un astfel de program. Cum masori succesul programului, cum iti tii partenerii din retail motivati, care este costul real al programului si care sunt actiunile firesti pentru optimizare? Sunt intrebari a caror raspunsuri trebuie sa le ai pregatite inainte de inceperea programului de motivare. Dar, sa discutam putin despre cateva elemente cheie pe care trebuie sa le contina un program.

 

1. Creeaza un sistem de motivare bazat pe praguri valorice, in functie de talia si profitabilitatea retailerului pentru brandul tau.

De exemplu, daca vanzarile retailerului sunt de 20.000 Euro in fiecare luna, o crestere de 15-20% pentru oferirea unei recompense poate fi considerata ca fiind acceptabila. Recompensarea se face cel mai adesea prin oferirea de “cash back”, alte produse in compensare, puncte ce se pot transforma in produse IT si electrocasnice sau chiar vacante.

 

2. Creeaza un program de comunicare in cadrul campaniei prin care retailerii iti pot oferi feedback-uri valoroase pentru optimizarea programului si nu numai.

Exact ce spuneam la inceput, ei sunt prima linie in relatia cu consumatorul si feedback-ul lor este important. Un program de motivare ce are success, nu se bazeaza doar pe incentivare si pe support. De exemplu, un numar constant de reclamatii dintr-o problema de proiectare a ambalajului produsului il va determina pe retailer sau personalul de vanzare sa evite recomandarea lui.

 

3. Premiaza sau ofera extra bonusuri pentru retailerii ce asigura o buna vizibilitate a produsului sau a campaniei tale de promovare.

Pliantele campaniei puse la vedere, expunerea la raft, posterele afisate in magazine, sunt elemente pe care nu le poti cuantifica imediat, insa ele contribuie la vizibilitatea produsului tau si constientizarea pe termen lung. Cum monitorizezi exact acest lucru? Iti vom spune in randurile ce urmeaza.

 

4. Faciliteaza accesul la program.

Creaza mai multe niveluri in cadrul programului. Un manager de achizitii din cadrul unui lant de magazine doreste sa aiba accces la rulajul total si la bonusul obtinut pentru achizitiile unei luni, in timp ce personalul de vanzare doreste sa aiba access la punctele obtinute la nivel individual si la premiile pe care le poate obtine.

 

5. Asigura un timp rapid de reactie.

Tine cont ca noile generatii inteleg primirea unui obiect la fel de repede cum reactioneaza un magazine online bun. Cand oferi un premiu pentru atingerea unui obiectiv, asigura-te ca livrarea se face intr-un timp asemanator, chiar mai repede daca se poate.

 

Un program de motivare creat prin Rewardiful pentru canalul de retail este simplu de gestionat, poti seta praguri valorice sau segmente de recompensare diferite, asiguri comunicarea cu retailerii in timp real si poti monitoriza performanta programului. Sa presupunem ca incepi un program de motivare chiar de maine, iata ce trebuie sa stii:

– Iti creem interfata programului;
– Incarci baza de date pe diverse niveluri de management;
– Stabilesti pragurile de recompensare si premiile, alegand din catalogul nostru de premii;
– Trimiti email blast prin care anunti inceperea programului;
– Monitorizezi activitatea in cadrul programului;
– Odata ce punctele sunt recompensate si premiul revendicat, noi ne ocupam de livrarea premiului.

Acorda puncte retailerilor ce asigura o buna vizibilitate a produsului tau. Este simplu! Tot ce trebuie sa faca este sa incarce poze in Rewardiful cu produsul la raft, afisele promotionale, pliante si alte elemente pe care le consideri importante. Orice alte idei pot fi binevenite.

Companiile de succes investesc timp si bani, nu doar pentru atragerea de noi clienti, dar si pentru pastrarea clientilor curenti. Studiile au aratat ca atragerea unui nou client este de pana la 25 de ori mai costisitoare decat mentinerea clientilor existenti, ceea ce inseamna ca investitia de marketing in crearea unei relatii pe termen lung cu clientii existenti va fi intotdeuna mai profitabila.

Imbunatatirea ratei de retentie se va reflecta intotdeauna in cresterea profitabilitatii si a veniturilor companiei. Regula 20/80 se aplica si in acest caz, adica 20% dintre clienti vor genera 80% dintre veniturile companiei. (more…)

Lead nurturing-ul este procesul prin care unui segment de prospecti obtinuti, dintr-o campanie de generare de lead-uri, i se ofera informatii relevante din aria de interes pana in punctul in care prospectii devin clientii companiei. Lead nurturing-ul face parte dintr-o serie de procese in campaniile de generare de leaduri, fiind faza in care prospectul va decide daca cumpera sau sau daca renunta.

(more…)

Programul de loializare este considerat ca fiind una dintre cele mai de incredere solutii de catre companiile de tip business-to-business, motiv pentru care a devenit foarte adoptata ca parte din planul de marketing si vanzari. Ideea lansarii unui program de loializare B2B este foarte simpla:  este concentrata pe retentia partenerilor / clientilor si are ca rezultat cresterea vanzarilor generate de acestia, dar si atragerea de clienti noi. (more…)

Atunci cand cream un program de stimulare a canalului de vanzare sau a partenerilor, caruia ii vom spune in continuare “channel incentive”, avem anumite obiective ale programului legate de cresterea performantelor in vanzari.

Ca si in cazul programelor de “incentive” pentru consumatori, asteptarile sunt legate de influentarea comportamentului de achizitie a partenerilor sau a fortei de vanzari. De altfel, programele de motivare B2B s-au desprins din programele B2C, evident modalitatile si nivelurile de incentivare fiind stabilite la un alt nivel. (more…)