• All
  • Blog
Program de loializare

Intr-o piata atat de competitiva, afacerea ta are nevoie de fiecare avantaj pe care il poate folosi pentru a merge inainte si a se dezvolta. Dezvoltarea unui program de loializare functioneaza atat pentru mentinerea bazei de clienti curente cat si pentru atragerea unora noi.

Cu un program de loializare coerent si transparent vei fi in permanenta in atentia clientilor tai.

Premisele unui program de loializare de succes sunt stabilite de la bun inceput de un tratament egal, bazat pe praguri valorice, beneficiile programului de loialitate fiind direct proportionale cu performanta in vanzari. Un program de loializare compromis de la bun inceput este cel in care beneficiile sunt oferite clientilor in mod discretionar si nu pe baza contributiei fiecaruia la succesul afacerii tale.

Ca sa facem o analogie cu Google, business-urile cel mai bine plasate sunt cele care investesc cel mai mult in continut si optimizari, algoritmii de pozitionare functionand la fel pentru toate business-urile online.

Cum stii daca programul tau are succes?

Stabilesti cateva obiective specifice si monitorizezi cum functioneaza in timp.

Inrolarea intr-un program de loializare este si un excelent reper de benchmark. De exemplu, stii ca cel mai mare client din portofoliul tau are o cifra de afaceri de 5 mil euro pe an, insa vanzarile produsului tau reprezinta 2%. Inrolandu-l in programul tau de loializare si oferindu-i incentive-uri bazate pe performanta, poti observa daca programul tau da roade sau necesita ajustari.

Clientii iubesc programele de loializare in care nivelul de baza si de obtinere a punctelor nu este unul restrictiv, au la indemana reperul performantei obtinute si pot sa-si consume punctele atunci cand doresc, pentru produse pe care le considera relevante.

Un program de loializare nu trebuie sa fie o „cutie neagra” pentru client si un cosmar logistic pentru tine. Focusul clientilor trebuie sa fie vanzarile, pentru ca fiecare vanzare inseamna apropierea de un nou prag valoric. De exemplu, cu Rewardiful iti poti tine clientii conectati cu programul tau de loializare prin setarea unor alerte saptamanale in care sa le comunici clientilor, pe email, nivelul de puncte atins.

Iata si un set de bune practici, pe care le vom aborda in detaliu in urmatoarele noastre postari:

  • Un program de loialitate nu este o actiune de tip on/off ci trebuie sa functioneze perfect atat pentru atragerea cat si pentru pastrarea clientilor;
  • Sa aiba un sistem simplu de recompensare iar premiile oferite sa aiba relevanta pentru clientii tai;
  • Sa fii clar in stabilirea scopurilor plecand de la o baza comfortabila pentru clienti, astfel incat sa poti determina daca este sau nu un program de succes;
  • Obiectivul prioritar trebuie sa fie retentia, apoi achizitia noilor clienti. Motivul este simplu, pentru clientii existenti ai investit deja timp si resurse, exista o relatie, o comunicare si sunt deja familiari cu brandul tau.

Rewardiful este de asemenea o excelenta platforma de comunicare in care poti crea si dezvolta o relatie cu partenerii tai. Trateaza-i ca pe o mica comunitate social media. Ofera-le idei pe care ei sa le considere valoroase in atingerea obiectivelor programului tau.

 

 

 

 

 

Pentru o companie este mult mai costisitor sa atraga noi client decat sa vanda celor deja existenti. Si mai mult decat atat, clientii deja existenti cheltuiesc mult mai mult decat cei noi, ceea ce inseamna ca programele de loializare si fidelizare sunt extrem de eficiente, iar costurile se deduc de la sine.

Ce este un program de loializare sau fidelizare?

Este un program prin care oferi recompense clientilor sau partenerilor tai pentru o anumita actiune, in principiu, pentru cumpararea produselor sau folosirea serviciilor tale. Recompensele pot lua diverse forme, insa metoda favorita a clientilor este aceea de a primi puncte de fidelitate care pot fi transformate ulterior in credite cu care isi pot achizitiona produse la pret promotional.

Ce preferinte au clientii?

Preferintele clientilor depind foarte mult de la industrie la industrie, clasa sociala, mediu urban sau rural, de aceea este foarte important ca atunci cand lansezi o astfel de program, sa ai in minte clientul vizat si comportamentul acestuia.

Odata inscrisi in platforma, comportamentul clientilor poate fi segmentat in doua faze. Prima faza este cea de testare, in care clientii viziteaza si urmaresc platforma timp de 2-3 luni, aduna puncte si achizitioneaza un premiu de o valoare mai redusa. Imediat dupa, urmeaza faza a a doua, in care clientii aduna puncte, tintind premii cu o valoare mai mare, urmand ca pe final de campanie sa isi foloseasca intregul numar de puncte din platforma.

In general rata de redeem a punctelor se situeaza in jurul a 92%, ceea ce inseamna ca 8% din bugetul de puncte ramane necheltuit, insa avand o comunicare constanta si sustinuta, dar si o plaja de premii ampla, care sa include si premii cu o valoarea mai mica, aceasta rata poate creste considerabil.

Ce urmeaza dupa consumarea punctelor?

Campania nu se incheie insa atunci cand clientul si-a comandat premiul dorit, cheltuindu-si astfel punctele din platforma.

“Este foarte important sa-ti primesti premiul la timp! In momentul in care iti comanzi un produs esti nerabdator sa-l primesti cat mai repede. Practic, aici intervine partea de Customer Experience si este ceea ce ne diferentiaza.

De aceea, actualizam in permanenta stocurile produselor, iar capacitatea logistica de care dispunem ne permite sa livram premiul intr-un timp foarte scurt.”, Adina Georgescu, Create Direct

Ce impact are o astfel de campanie asupra afacerii tale?

Programele de loializare sau fidelizare sunt destinate celor mai implicati client ai tai. Chiar daca acestia reprezinta doar 20% din totalul clientilor tai, acestia sunt cei care iti genereaza 80% din veniturile totale, cheltuind mai mult pe o perioada mai lunga de timp. O astfel de campanie te asigura ca acesti clienti se simt apreciati si motivati.

Cu datele pe care le obtii din comportamentul si preferintele clientilor tai in cadrul platformei, iti vei putea perfectiona strategiile de marketing si iti vei putea adapta sau imbunatati programul de loializare.

Asigura-te, asadar ca iti dezvolti afacerea si le oferi clientilor tai atentia binemeritata cu ajutorul unui program de fidelizare simplu dar efficient, pe care il poti implementa chiar astazi!

Anul acesta Create Direct a participat la Digital Marketing Transformation Conference & IDN Strategic & Creative Forum, care a avut loc la Barcelona, pe parcursul a 4 zile.

Am fost intampinati cu soare, tapas, sangria, dar mai ales cu un lineup impresionant de speakeri si subiecte interesante, cu accent pe strategii si povesti de succes ale unor campanii cu succes la nivel international, prezentari si studii exclusive, round table discussions si 2 workshop-uri cu informatii hands on.

Conferinta a fost deschisa in forta, cu o prezentare devenita discutie, despre viitorul sferei digitale si cum se creioneaza deja marketingul de maine prin intermediul inteligentei artificiale.

Am aflat ultimele strategii in materie de marketing de produs si customer engagement, am demontat cateva dintre miturile marketingului digital si am discutat despre cele mai bune tehnici si mecanisme pentru fidelizarea clientilor.

Ultima zi a conferintei a fost incheiata de catre colega noastra Adina Georgescu, cu o prezentare grozava despre cum sa lansezi cu succes un program de loyalty, bune practici si cateva example de astfel de programe din Romania.

Inevitabila și mult discutata aliniere la GDPR (Regulamentul general privind protectia datelor) se întâmplă din 25 mai, în România și restul Uniunii Europene. Începând cu această dată, companiile vor fi obligate să colecteze, prelucreze și protejeze datele personale în condiții sporite de siguranță și să asigure utilizatorilor puterea de decizie și controlul asupra informațiilor personale pe care le furnizează.

(more…)

Create Direct has been the exclusive member for Romania of InterDirect Network since 2008. InterDirect is the largest international network of digital and data driven marketing agencies. Its uniqueness lies in offering direct access to the very best independent marketing specialists, currently counting 22-member countries in North America, Europe and Asia.

(more…)