Programul de loializare este considerat ca fiind una dintre cele mai de incredere solutii de catre companiile de tip business-to-business, motiv pentru care a devenit foarte adoptata ca parte din planul de marketing si vanzari. Ideea lansarii unui program de loializare B2B este foarte simpla:  este concentrata pe retentia partenerilor / clientilor si are ca rezultat cresterea vanzarilor generate de acestia, dar si atragerea de clienti noi.

Prima provocare pentru departamentele de marketing si vanzari va fi cum sa construiasca un program capabil sa mentina interesul clientilor pe o perioada cat mai lunga de timp. A doua provocare va fi crearea unui cadru, a unei platforme capabile sa sustina intregul program, fara sa fie nevoie de abilitati tehnice pentru functionarea acesteia si sa aiba o solutie logistica.

Iti prezentam cinci principii pe baza carora sa construiesti un program de loializare:

  1. Foloseste un sistem simplu de recompensare

Ei bine, un sistem de recompensare bazat pe puncte sau pe reduceri trebuie sa fie simplu. Un sistem foarte complicat in care clientul / partenerul nu are referinta imediata a recompensei, te va trimite automat in liga programelor de loializare cu un parcurs scurt. Clientii trebuie sa aiba oricand o referinta a recompensei eforturilor lor. De exemplu, un sistem de puncte in care un punct este egal cu 1 Leu este un sistem simplu iar 3.5% din valoarea produselor vandute este foarte usor de calculat.

  1. Ofera-le clientilor o pespectiva pe termen lung

Majoritatea programelor incep in forta si se pierd undeva, pe parcurs, din cauza reducerii beneficilor sau in lipsa comunicarii cu clientii si partenerii. Oricat am fi de tentati, trebuie sa facem distinctia dintre un program de „channel incentive” (care are un scop pe termen scurt si o durata determinata) si un program de loializare. Mecanismul de recompensare trebuie sa-i creeze partenerului sentimentul de apartenenta, dorinta de a ramane cat mai mult in program si de a trece la un nivel superior, fara sa-l priveasca ca pe un deal de tip one / off.

  1. Creeaza un echilibru intre accesibilitate si nivelul de recompensare

Aceasta este poate una dintre cele mai mari provocari din cadrul programului. Premiile mici sunt motivante la debutul in cadrul programului, insa pe masura ce cumpara tot mai mult, clientii isi doresc premii mai mari. Daca alegi sa oferi clientilor un statut de genul Silver, Gold, Platinium, beneficiile trebuie fie pe masura performantei lor. Beneficii de genul, o bautura la alegere pentru statutul de membru Gold, nu creaza nicio apetenta pentru atingerea urmatorului nivel si atunci, oferirea unui statut de membru cu putine beneficii nu fi considerata interesanta e catre clienti. Bineinteles, stabilirea unor niveluri de recompensare greu de atins devine neinteresanta pentru clienti si va compromite continuitatea programului.

  1. Adauga valoare programului, dincolo de recompensa materiala

In functie de industrie, clientii pot gasi valoare in avantaje ce le sunt oferite in cadrul programului, avantaje ce nu sunt neaparat de ordin material. De exemplu, o solutie software prin care ei pot vinde online produsele tale, actiuni de tipul „management retreat” sau vizitarea fabricii si a facilitatilor de productie, pot fi beneficii pe care clientii sa le considere valoroase in cadrul programului.

  1. Programul tau este o idee in miscare

Comunicarea permanenta cu partenerii din cadrul programului le va mentine atentia asupra programului, insa dialogul cu fiecare dintre ei, va crea in timp o comunitate ce cauta solutii si schimba idei. Orice program de loializare este perfectibil iar feedback-ul unor parteneri direct interesati de succesul programului de loializare il vor face mai bun.

In concluzie, un program de loializare nu trebuie sa fie privit ca o promotie cu durata nedeterminata. El trebuie sa ofere partenerilor un mecanism simplu de castig, perspectiva unor avantaje pe termen lung, niveluri de recompensare tangibile, ideea de apartenenta, flexibilitate si perfectibilitate a programului. Nu in ultimul rand, masurarea performanei programului va reprezenta fundamentul deciziilor ulterioare.

Pentru a doua provocare a programului de loializare, am creat o platforma online in care ai toate instrumentele necesare dezvoltarii programului. Fara abilitati tehnice, fara costuri de dezvoltare, totul la indemana si customizabil, programul tau de loializare este gata in doua zile. In plus ai si logistica asigurata si acces la peste 500.000 premii de la peste 300 furnizori din Romania.

Afla mai multe despre Rewardiful, platforma noastra de loializare all-in-one sau solicita o intalnire cu un consultant de marketing.

 

Share
This