Este deja binecunoscută importanța motivării clienților pe termen lung în a rămâne alături de un brand sau o companie. Programele de rewards B2B sunt destul de recente ca instrument de marketing, dar din ce în ce mai folosite, iar cel mai adesea acestea functionează ca un instrument de diferențiere pentru brandul tău.

De ce un program de rewards pentru B2B? Intervalul de timp și costul de achiziție al unui client B2B sunt mult mai ridicate în comparație cu un client B2C, motiv pentru care motivarea lor în a rămâne alături de companie pe termen lung devine una dintre principalele preocupări. Iar pentru că lucrurile să se complice și mai mult, același segment de clienți este vizat atât de către competitorii curenți, dar și de către cei abia intrați pe piață.

Lansarea și managementul unui program de rewards B2B necesită comunicare, perseverență, dar și câteva bune practici pe care să le aplici pentru a avea success cu programul tău. Evident, sunt practici de bază, cu care să începi, urmând ca în timp să-ți dezvolți și perfecționezi propriile practici.

1. Rămâi în permanență în atenția clienților. Abilitatea de a menține interesul clienților în cadrul programului de rewards trebuie să fie primul obiectiv. Rata de engagement a clienților este importantă pentru că reflectă interesul clienților față de programul tău.
Comunică și chiar stabilește un dialog la nivel de partener, indiferent de performanța acestuia în vânzări. De cele mai multe ori vei primi „insight-uri” valoroase legate de program, iar tu le poți oferi recomandări legate de cum își pot crește performanța.

2. Oferă recompense bazate pe performanță. Obiectivul oricărui program este de creștere a performanței, iar stabilirea unui anumit procent din vânzări care să se întoarcă către clienți sub forma unui premiu este una dintre cele mai eficiente modalități de recompensare. De exemplu, prin Rewardiful clienții din cadrul programului câștigă puncte pe baza unui procent din cifra de afaceri, pe care ulterior le transformă în premii. Clienții își comandă premiile dintr-un catalog online transformând punctele în produse necesare activității zilnice.

3. Creează o relație personală cu clienții tăi. Bineînțeles că nu e ușor însă, oferind suport clienților tăi, vei crește semnificativ încrederea în program. Poți crește în eficiență folosind instrumente automate de marketing. De exemplu, setarea unor alerte automate atunci când clientul se apropie de un anumit prag valoric, anunțarea intrării în program ale unor noi produse sau schimbări / îmbunătățiri aduse programului.

4. Atrage noi clienți. Promovarea programului către clienții potențiali poate fi un argument în plus de vânzare prin care să aleagă produsele companiei tale. Oferirea unor puncte de bun venit și prezentarea unor premii pe care le pot obține pot fi argumente importante în conversia lor ca și clienți și, ulterior, ca participanți în cadrul programului.

Programele de rewards B2B au un avantaj din punct de vedere management prin numărul mai mic de clienți decât programele B2C și de aceea atenția la nivel de client / partener este mult mai bine distribuită. De multe ori, un program de rewards B2B poate fi gestionat de către unul sau doi membrii ai companiei tale atunci când au la îndemână o soluție plug & play.

Un program de rewards B2B bine construit îți va determina clienții să se gândească de două ori înainte de a alege produsele și serviciile competiției.

Achiziția unui instrument de rewards este doar începutul programului. Ține doar de perseverență și o bună comunicare să faci din el un instrument prin care brandul tău să câștige pe termen lung. Nu în ultimul rand, un program de rewards este construit pe recunoaștere a meritelor și pe încredere, mai ales atunci când acestea vin cu consecvență și la timp.

Share
This