Program incentivare

Un program de incentivare este in primul rand despre motivarea clientilor tai iar un citat motivational potrivit pentru acest tip de program ar fi: „Focus on work and the money will follow!”.  „Yeah, right!”, ar raspunde majoritatea, gandindu-se la proverbialul morcov pus in fata calului.

Insa, lucrurile nu stau deloc asa intr-un program de incentive si trade bine construit. Tot mai multe companii adopta modelul de comportament antreprenorial si de aceea membrii echipei de vanzari isi trateaza job-ul ca pe propria afacere. Iar daca succesul vine la pachet si cu extra beneficii, atunci avem reteta perfecta.

Un program de incentivare este un instrument de sales indispensabil pentru a ramane competitiv in piata. Bineinteles, programul tau va concura cu cel al competitiei si atunci, pentru a avea succes trebuie sa lansezi inca de la inceput un program care sa aiba cateva atribute importante.

1. Standardizarea. Cele mai multe programe de incentivare incep ca intiativa a unui brainstorming intern si se termina acolo unde se termina excelul. Evident ca glumim, insa un program de incentivare nu trebuie sa fie greu de implementat si de mentinut.

Programul creste in complexitate si in volum odata cu timpul si cu volumul de vanzari, iar lipsa unor procese standardizate va lasa loc erorilor ce iti pot dezamagi partenerii.

O platforma performanta, web based, este cea mai la indemana solutie, putand fi accesata oricand si de oriunde. In plus, acesta va fi setata sa premieze pe baza rezultatelor in vanzari si nu pe criterii discretionare.

2. Transparenta. Construieste un program bazat pe puncte sau pe praguri valorice, simplu si usor de accesat. Partenerii tai trebuie sa aiba acces oricand la program, sa-si poata verifica nivelul de puncte atins in urma vanzarilor si sa-si aleaga singuri premiile. Pe de alta parte, accesul tau la program si urmarirea unor indicatori ca: procentul de inrolare in program, nivelul vanzarilor, distributia vanzarilor pe zone geografice sau eficienta fortei de vanzare, vor reprezenta baza deciziilor legate de cresterea eficientei programului.

3. Comunicarea. Capacitatea de a mentine interesul partenerilor pentru programul tau de incentivare tine de o buna comunicare. In general, partenerii tai sunt clienti profesionisti si reactioneaza apatic la mesaje de marketing, motiv pentru care comunicarea trebuie sa fie functionala. De exemplu, setarea mesajelor automate pe email sau SMS, in functie de preferintele utilizatorilor, atunci cand partenerul se apropie de un anumit prag valoric, remindere pentru cei care nu au accesat programul sau raspunsuri rapide la intrebarile lor.

4. Atractivitatea. Tuturor ne plac premiile si cadourile, mai ales cand acestea sunt oferite ca bonus pentru cresterea performantei. Cu un program atractiv ai mai mult de castigat.

In stabilirea premiilor, nu uita ca brandurile consacrate, mai ales cele din domeniul tehnologiei, sunt genul de premii cu care este foarte putin probabil sa dai gres. De exemplu, smartphone-urile, laptop-urile si televizoarele sunt genul de premii cele mai revendicate in programele de loialitate construite pe www.Rewardiful.com

Un catalog „de-a gata” din care clientii sa-si poata alege premiile si primirea lor in maxim 48 de ore sunt, de asemenea, beneficii pentru care partenerii sa-ti considere programul ca fiind unul atractiv.

Lansarea unui program de incentive nu trebuie sa fie dificila, sa consume timp, resurse si sa escaladeze intr-un cosmar logistic. Trebuie sa fie flexibil, astfel incat sa-ti permita ajustarea lui in functie de numarul de parteneri, performanta acestora in vanzari si de lansarea unor contramasuri la actiunile competitiei.

Pe modelul „timpul conteaza”, poti construi cu ajutorul solutiei www.Rewardiful.com un program de incentive sau trade in numai doua zile, fara sa ai nevoie de abilitati tehnice.

Incepe cu o schema de incentivare simpla si atractiva si mai ales comunica consecvent si relevant.

Share
This