Program de loializare

Intr-o piata atat de competitiva, afacerea ta are nevoie de fiecare avantaj pe care il poate folosi pentru a merge inainte si a se dezvolta. Dezvoltarea unui program de loializare functioneaza atat pentru mentinerea bazei de clienti curente cat si pentru atragerea unora noi.

Cu un program de loializare coerent si transparent vei fi in permanenta in atentia clientilor tai.

Premisele unui program de loializare de succes sunt stabilite de la bun inceput de un tratament egal, bazat pe praguri valorice, beneficiile programului de loialitate fiind direct proportionale cu performanta in vanzari. Un program de loializare compromis de la bun inceput este cel in care beneficiile sunt oferite clientilor in mod discretionar si nu pe baza contributiei fiecaruia la succesul afacerii tale.

Ca sa facem o analogie cu Google, business-urile cel mai bine plasate sunt cele care investesc cel mai mult in continut si optimizari, algoritmii de pozitionare functionand la fel pentru toate business-urile online.

Cum stii daca programul tau are succes?

Stabilesti cateva obiective specifice si monitorizezi cum functioneaza in timp.

Inrolarea intr-un program de loializare este si un excelent reper de benchmark. De exemplu, stii ca cel mai mare client din portofoliul tau are o cifra de afaceri de 5 mil euro pe an, insa vanzarile produsului tau reprezinta 2%. Inrolandu-l in programul tau de loializare si oferindu-i incentive-uri bazate pe performanta, poti observa daca programul tau da roade sau necesita ajustari.

Clientii iubesc programele de loializare in care nivelul de baza si de obtinere a punctelor nu este unul restrictiv, au la indemana reperul performantei obtinute si pot sa-si consume punctele atunci cand doresc, pentru produse pe care le considera relevante.

Un program de loializare nu trebuie sa fie o „cutie neagra” pentru client si un cosmar logistic pentru tine. Focusul clientilor trebuie sa fie vanzarile, pentru ca fiecare vanzare inseamna apropierea de un nou prag valoric. De exemplu, cu Rewardiful iti poti tine clientii conectati cu programul tau de loializare prin setarea unor alerte saptamanale in care sa le comunici clientilor, pe email, nivelul de puncte atins.

Iata si un set de bune practici, pe care le vom aborda in detaliu in urmatoarele noastre postari:

  • Un program de loialitate nu este o actiune de tip on/off ci trebuie sa functioneze perfect atat pentru atragerea cat si pentru pastrarea clientilor;
  • Sa aiba un sistem simplu de recompensare iar premiile oferite sa aiba relevanta pentru clientii tai;
  • Sa fii clar in stabilirea scopurilor plecand de la o baza comfortabila pentru clienti, astfel incat sa poti determina daca este sau nu un program de succes;
  • Obiectivul prioritar trebuie sa fie retentia, apoi achizitia noilor clienti. Motivul este simplu, pentru clientii existenti ai investit deja timp si resurse, exista o relatie, o comunicare si sunt deja familiari cu brandul tau.

Rewardiful este de asemenea o excelenta platforma de comunicare in care poti crea si dezvolta o relatie cu partenerii tai. Trateaza-i ca pe o mica comunitate social media. Ofera-le idei pe care ei sa le considere valoroase in atingerea obiectivelor programului tau.

 

 

 

 

Share
This