Pentru o companie este mult mai costisitor sa atraga noi client decat sa vanda celor deja existenti. Si mai mult decat atat, clientii deja existenti cheltuiesc mult mai mult decat cei noi, ceea ce inseamna ca programele de loializare si fidelizare sunt extrem de eficiente, iar costurile se deduc de la sine.

Ce este un program de loializare sau fidelizare?

Este un program prin care oferi recompense clientilor sau partenerilor tai pentru o anumita actiune, in principiu, pentru cumpararea produselor sau folosirea serviciilor tale. Recompensele pot lua diverse forme, insa metoda favorita a clientilor este aceea de a primi puncte de fidelitate care pot fi transformate ulterior in credite cu care isi pot achizitiona produse la pret promotional.

Ce preferinte au clientii?

Preferintele clientilor depind foarte mult de la industrie la industrie, clasa sociala, mediu urban sau rural, de aceea este foarte important ca atunci cand lansezi o astfel de program, sa ai in minte clientul vizat si comportamentul acestuia.

Odata inscrisi in platforma, comportamentul clientilor poate fi segmentat in doua faze. Prima faza este cea de testare, in care clientii viziteaza si urmaresc platforma timp de 2-3 luni, aduna puncte si achizitioneaza un premiu de o valoare mai redusa. Imediat dupa, urmeaza faza a a doua, in care clientii aduna puncte, tintind premii cu o valoare mai mare, urmand ca pe final de campanie sa isi foloseasca intregul numar de puncte din platforma.

In general rata de redeem a punctelor se situeaza in jurul a 92%, ceea ce inseamna ca 8% din bugetul de puncte ramane necheltuit, insa avand o comunicare constanta si sustinuta, dar si o plaja de premii ampla, care sa include si premii cu o valoarea mai mica, aceasta rata poate creste considerabil.

Ce urmeaza dupa consumarea punctelor?

Campania nu se incheie insa atunci cand clientul si-a comandat premiul dorit, cheltuindu-si astfel punctele din platforma.

“Este foarte important sa-ti primesti premiul la timp! In momentul in care iti comanzi un produs esti nerabdator sa-l primesti cat mai repede. Practic, aici intervine partea de Customer Experience si este ceea ce ne diferentiaza.

De aceea, actualizam in permanenta stocurile produselor, iar capacitatea logistica de care dispunem ne permite sa livram premiul intr-un timp foarte scurt.”, Adina Georgescu, Create Direct

Ce impact are o astfel de campanie asupra afacerii tale?

Programele de loializare sau fidelizare sunt destinate celor mai implicati client ai tai. Chiar daca acestia reprezinta doar 20% din totalul clientilor tai, acestia sunt cei care iti genereaza 80% din veniturile totale, cheltuind mai mult pe o perioada mai lunga de timp. O astfel de campanie te asigura ca acesti clienti se simt apreciati si motivati.

Cu datele pe care le obtii din comportamentul si preferintele clientilor tai in cadrul platformei, iti vei putea perfectiona strategiile de marketing si iti vei putea adapta sau imbunatati programul de loializare.

Asigura-te, asadar ca iti dezvolti afacerea si le oferi clientilor tai atentia binemeritata cu ajutorul unui program de fidelizare simplu dar efficient, pe care il poti implementa chiar astazi!

Share
This