Exista o zicala printre marketeri care suna cam asa: “Reactiile negative din partea userilor sunt mai bune decat nimic.”

Prea multe companii sunt atat de obisnuite cu comunicarea traditionala, incat considera comentariile negative ca fiind descurajatoare si nedorite. Exista si o abordare extrema ce vine din partea marketerilor care privesc canalele de social media ca pe niste medii generatoare de vanzari si isi concentreaza comunicarea exclusiv pe mesaje de vanzari.

Evident, canalele de social media sunt departe de a fi un mediu prielnic pentru lichidarea stocurilor, mai ales pentru produse sau servicii de calitate indoielnica. Userii vor reactiona mai repede decat se asteapta ei (marketerii) si vor avea surpriza de a da piept cu cea mai moderna si rapida modalitate de publicitate negativa. Un review negativ pe internet, bate orice reclama daca acesta nu este insotit de un raspuns, o rezolvare decenta pentru utilizator din partea reprezentantilor afacerii respective.

Ideea e simpla. In loc sa-ti tratezi clientii / utilizatorii cu teama si suspiciune sau ca pe o masa latenta pe care o poti activa oricand cu cateva mesaje de vanzari, priveste mai degraba social media ca pe o oportunitate. Gandeste-te ca ai sansa de a testa produse existente sau noi produse si de a crea produse mai bune, poti adauga sau elimina noi caracteristici sau pur si simplu iti poti imbunatati si testa comunicarea.

Comunicarea instant si feed-back-urile rapide sunt cel mai bune lucruri care li se puteau intampla marketerilor.

Daca iti lansezi afacerea pe social media si te afli in situatia in care trebuie sa porti o conversatie cu utilizatorii tai, acestea sunt cateva sfaturi utile:

  • Pentru orice intrebare, acorda un raspuns;
  • Pentru orice sugestie, multumeste;
  • Pentru orice nemultumire, analizeaza sau daca nu e clar, nu te sfii sa ceri detalii.
  • Pentru orice reclamatie, gaseste rapid o cale de rezolvare decenta pentru utilizator si ofera-le scuzele companiei.
  • Pentru orice referire la un produs mai bun sau un produs de-al competitiei, nu sterge comenariul, e modalitatea prin care demonstrezi ca accepti provocarile. Evident, atentie la contextul in care sunt aduse aceste comentarii.

In ultimul rand, dar nu mai putin lipsit de importanta, pastreaza un ton moderat si cauta sa vii cu informatii relevante pentru utilizatori. Nu cita din comunicate venite din partea agentiei de PR pentru ca utilizatorii sociali, si nu numai, nu prea digera genul lor de limbaj.

Un articol scris de Qualidz 

Share
This